Hawaii part II

Fortsatte våran lilla roadtrip till en strand som ska vara känt för dess vatten, då de brukar ja en hel del bilder här för foton på vykort. Lanikai beach.

Svidade om till träningkläder, körde till ett hiking spår upp till ett vattenfall.

Jessica's födelsedag i ära åkte vi ut med en båt tur för att förhoppningsvis få simma med vilda delifiner, se valar och sea turtels. Turen på vår sida och vi fick både se och göra allt som turen gick ut på. Dock va valarna på så långt avstånd, men en lite bil på stjärten fick jag.

bye bye Hawaii

Hawaii part 1

Har som de flesta vet varit hemma ett tag nu, en vecka för att vara exakt. Är redan ganska rastlös och önskar att jag hade befunnit på på stranden på hawaii med en bok i händerna, en icke. Här kommer en bildbomb från våran hawaiiresa!

Bestämde oss för att åka till ön Oahu. Vi hade hört lite bättre om de andra öarna om man vill uppleva riktig Hawaii känsla, men vacker natur. Trots detta valde vi att åka hit där storstaden Honolulu finns. En vecka i total tystnad lockade inte denna gången då vi ville ha tillgång till affärer, restauranger, kunna träffa lite folk. Vi är inte besvikan över detta, hawaii levererade ändå. Turkost hav, palmer i mängder och naturen var inte att klaga på. Var ändå en härlig känsla av att ligga på stranden och steka med lite skyskrapor i bakgrunden.

Hawaiikänsla med massa surfingbrädor

Hyrde bil över en dag och besökte bland annat Pearl Harbor, USS Arizona memorial. Svårt att beskriva hur det var, man kan ju inte säga att det var kul direkt, värt det kanske? Ända sedan mamma och pappa tog mig och min syster på bio för x antal år sedan för att se Pearl Harbor, har det varit en av favoritfilmerna.

Åkte vidare till Dole Plantation, känt märke som nog de flesta känner till. Här hade de ett stort plantage med Ananasar. På bilden ovan kan man se flera ananasar i "buskarna".

Vi körde vidare upp till North Shore för att spana in lite surfare. Stället är känt för att få stora vågor under "vintern" och där brukar det ordnas många stora och kända surftävlingar. Vi fick inte se någon tävling, men en hel del surfare.

NYC

Hej, jag lever!!

Hade inget internet under våran tripp till hawaii, därav ingen uppdatering. Nu sitter vi på hotellet efter 12 timmars sömn, förra natten flög vi hit och inte en blund fick vi, så tog igen det denna natten. Nu väntar vi på att möta upp Elize, som jag träffade i Kalifornien precis när jag kom hit för ett år sedan, som ska visa oss utelivet, börjar med partybrunch, eventuellt husfest och sen utgång ikväll.

Övrigt blir det nog ännu mer shoppande än vad vi avverkade igår, lite turistande också såklart. Ni får ett par bilder från Hawaii, mer uppdatering och bilder får ni när jag befinner mig på svensk mark.