Lake Tahoe

Någon gång i somras fick jag reda på att vi skulle åka till Lake Tahoe, med min värdfamilj, efter nyår. Något jag kommer ihåg att jag skrev på min lista jag gjorde när jag hade varit här halva tiden att jag ville göra detta. Lake Tahoe är som ni kanske förstår en sjö som heter Tahoe, cirka 4 timmar bort med bil från där vi bor. Folk åker hit för att åka skidor på vintern de det kommer väldigt mycket snö här. Kan erkänna att jag inte för ett år sedan visste att det fanns snö i Kalifornien, tänk vad mycket man få lära sig.
 
Vi åkte dit en onsdag och stannade tills måndagen. Jag valde dock att inte åka skidor eftersom jag sparar varenda slant till min och Jessicas resa som förövrigt går av stapeln om 2 veckor. Det gjorde nog inget för mina värdföräldrar då de kunde åka skidor hela dagarna och lämna lille Henry med mig. Såg tyvärr inte mycket av landskapet då jag va ganska fast i stugan eftersom han tar en nap på dagarna, och de flesta dagarna tog de alla bilar till backarna, och närmsta affär vet jag inte ens vad den låg. Men vi hade det ganska skönt i stugan ändå. 
 
Kan säga att jag avrit där i alla fall och bocka av det på min lista. något jag inte trodde att jag skulle göra då tiden och pengarna flyger iväg. Även sista resan med min värdfamilj har fått turen att åka med på alla de resor de gjort detta året. Först ut va San Diego i april i en vecka, följt av Boston i 2 veckor i augusti och nu Lake Tahoe i januari. Förutom dessa 3 resor har jag rest mycket utan värdfamiljen, kan lätt säga att detta året har varit det året jag rest mest på. Jag var i Seattle över en weekend med Matilda, vi gjorde även en liten roadtrip från San Diego-Los Angeles-Santa Barbara- och hem till San Francisco, gjorde en roadtrip med mamma och pappa till Los Angeles-Las Vegas- Grand Canyon. och även till Napa Valley, vi gjorde en dagstur 4 timmar enkel resa till Yosemite National Park, Jag och Jessica åkte till Las Vegas och snart åker vi till Hawaii och New York, även om de sistnämna infaller på detta året.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0