Grand Canyon

Eftersom jag inte blogga sådär över mycket när vi var iväg på våran roadtrip är alla inlägg lite efter. Grand Canyon besökte vi alltså förra onsdagen, imorgon är det onsdag igen vilket betyder att mina föräldrar kommer vara tillbaka i Sverige. De åkte i morse och det fälldes en del tårar, inte för att jag egentligen vill lämna och åka med men mest för att jag inte är helt säker på är jag få se dem nästa gång. Kommer sakna närheten som man annars inte alls har här med sin värdfamilj, jag sitter aldrig och kolla på tv med dem, visst att jag kan sitta och prata med dem och ta ett glasvin då och då, men ofta är man ganska ensam när man väl är hemma, eftersom alla andra au pairer kommar kvällar när man själv är ledig, eller att alla är trötta efter en heldag med barnen, och att endel bor en bit ifrån. Men jag är glad att de kom och hälsade på och att vi fick se så många saker, man ska inte ta för givet att de kommer och hälsar på, många au pairer från andra länder har inte föräldrar som har råd att komma så jag får vara tacksam över att mina kunde komma hit.
 
Vi kom iallafall fram till hotellet nära Grand Canyon  ganska sent på tisdagskvällen, det blev en dusch och sedan direkt sängen. Eftersom vi skulle sova här ytterligare en natt hade vi hela onsdagen att utforska Grand Canyon. Vi tog tid på oss att äta frukostbuffén innan vi tog bilen till Grand Canyon village för att sedan åka med bussarna till olika platser där man hoppar av där man vill gå av. Jag ska inte säga att det inte var fantastiskt för det var det, men tror jag hade lite förhöga förhoppningar. Jag väntade mig något mer, men samtidigt vet jag inte vad, och egentligen är det ju bara ett gigntiskt hål i marken som alla faschineras av. Ögat hade lite svårt också att verkligen se hur stort och djupt det var kommer jag dit igen ska jag definitivt åka helikopter över, eftersom jag inte alls tyckte det så sådär jätte stort ut. Och igen, missförstå mig inte, det var enormt, men samtidigt inte.
 
Vi åkte dit både på dagen och även på kvällen till solnedgången, tyvärr var det lite moln som hindrade det att bli en bra solnedgång, men det var ganska fint ändå.
 




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0