Fredag

Förra fredagen spenderades inne i självaste San Francisco. Vi tog bilen in eftersom allt vi skulle kolla på ligger ganska spridda platser. Vi började med Haight ashbury som är de gamla hippie kvarteren. Det finns massa vintage butiker, små restauranger och väggmålningar överallt. Blev en snabb titt där i ett kallt och blåsigt San Francisco. Åkte vidare till union square för lite shopping och en sväng till china town som kryllar av kineser. Näst sista stoppet blev Fishermans Wharf för en sen lunch på en dyr restaurang med mindre god mat. Fishermans wharf är väll mer en stor turistfälla om man ska vara helt ärlig. Det sista stoppet blev twin peaks, som är ett par kullar där man sr hela San Francisco "ovanifrån".
 
Efter dagen i staden gjorde vi svenska köttbullar till min värdfamilj med tillbehöver man måste ha. Riktigt gott får jag säga som inte ätit pappas hemmgjorda köttbullar på 7 månader. Verkade som att det gick hem hos min värdfamilj med då alla tog en andra omgång. Kvällen fortsatte med mat och vin, tillsammans med min värdfamilj.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0