Fortsättning Napa Valley

Vaknade upp i Napa Valley och efter en god frukost på hotellet begav vi oss vidare bland vinodlingarna. Dagens vinprovning blev Rombauer som låg lite norrut. Körde förbi en massa massa vingårdar på vägen dit då de ligger på rad. Perfekt för de som vill gå på många vinprovningar. 
 
På Rombauer provade vi fyra viner, men eftesom klockan var 11 på morgonen delade vi tre på en omgång. Det räckte så tidigt på morgonen, kanske inte det man är mest sugen på då. Fick med oss ett vinglas hem som nu står i mitt rum i Hillsborough och väntar på att bli använt. Kikade på trädgården de hade på baksidan med en underbar vy ovanför Valleyn. Träffade på trädgårdsmästaren som var indian och visade oss vingårdens vackraste vy, bakom ett låst grind, då han endast visade platsen för kungligheter, kändisar osv. Ska man känna sig speciell eller ljög han? 
 
Lät oss lukta på rosor som doftade allt från citron, lakrits till vanliga enkla rosdofter. Tog smutsiga stenar från rabatten, slog dem mitt itu och där bakom fanns en svart och alldeles blank yta. Nog kunde han mycket om naturen. Efter besöket på Rombauer, var ingen av oss sugna på mer vin så vi begav oss tillbaka mot San Francisco, åkte ner för Lombard street (världens krokigaste gata), och sedan vidare hemåt. 
 
Väl hemma blev det en promenad på trailet som jag alltid är ute och gå på, för att visa mamma och pappa så mycket saker som möjligt av mitt vardagsliv här.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0