Death Valley & Yosemite

Efter Las Vegas kändes det som om att roadtripen var slut, och det var den ju nästan. Kvar hade vi att köra uppåt, genom Death Valley mot Yosemite och sen hem. Bärjade med att köpa med oss lite mat då vi skulle köra omkring 7-8 timmar. Tog med mig datorn in i affären så den inte skulle bli stulen. Vi handlade det vi skulle och började köra uppåt. Helt plötsligt ringer min mobil med ett nummer jag inte känner igen, svarar inte och får ett röstmeddelande. Personalen i affären hade hittat min dator i en kundvagn, helt ovetande att vi ens hade glömt det får jag total panik även fats jag vet att de har den. Hade som tur väl inte kommit så långt så det var bara att vända. Tackade mig själv 1000 gånger för att jag av någon konstig anledning hade lagt mitt kvitto från hotellet i min datorväska, finns en mening med allt tydligen för varför stoppade jag inte kvittot i min handväska som jag i normala sätt skulle göra. (Kan tilllägga att det var pappa som glömde den i kundvagnen då han tog hand om den medans jag gick och slängde skräp)
 
Åkte iallafall vidare igen, timmar genom Death Valley, haha snacka om dött ställe. och galet varmt med för den delen, tror det var runt 45-50 grader. Gick ut för att känna på luften och efter en minut dog man. Efter alla dessa timmar var vi något trötta på bilåkningen och kom tillslut fram till Mammoth lakes där vi tog in för natten.
 
Dagen eftersom var planen Yosemite, dock var alla väldigt trötta efter denna resan och krafterna började ta slut så vi bestämde oss bara för att åka igenom då vi ändå fick se fina platser. Yosemite är vekligen jätte fint. Var tillbaka i Hillsborough igen och beslöt oss för att äta på Cheesecake factory, bra avslutning på resan.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0