Alcatraz och Napa Valley

Onsdagen började med en tur till Alcatraz, en fängelseö där de höll de allra farligaste fångarna instängda. Det kalla vattnet, farliga strömmarna och hajarna skulle göra ett rymningsförsök omöjligt. Dock var det 3 som lyckades rymma, men ingen har sett till dem sen dess, ett mystiskt brev skickades dock till en utav fångarnas mamma, så ingen vet om de överlevde eller dog. Jag har inte varit här innan så nu kan jag bocka av det på listan. Fick även en fin vy av golden gate bron och San Francisco på båturen ut och från ön.
 
Efter besöket på Alcatraz åkte vi dirket vidare mot Napa Valley, ett vindistrikt där man odlar och producerar vin, men vinprovningar och rundvandringar, lite norr om Golden gate bron. Försökte leta lunch då klockan passerat lunchtid för ett tag sedan, stannade vid vägen vid en affär mitt ute i ingenstans kändes det som, men de överaskade. Ut kom vi med egenkomponerade mackor om var riktigt goda. 
 
Vi började med att åka till en vingård som hade mycket champagner, mest det de var kända för. Vädret låg över 30 grader och det var varmt. Till och med San Francisco imponerade med sin strålande sol, och inte ett moln eller dimma i sikte. Jag som sa till mina föräldrar på morgonen att de skulle klä på sig för SF bjuder sällan på stekande väder. Vingården hette Domain Carneros och där satt vi ute på deras terass men finfin utsikt över vinplantorna. Det blev champagne provning för hela slanten, utom mamma och pappa som testade ett rött vin de lika gärna hade kunant vara utan, inte gott med andra ord. Men champagnen var toppen och där kunde vi sittar i timmar om vi hade kunnat välja det. 
 
Istället begav vi oss vidare mot hotellet och jag coh mamma slängde oss i poolen så fort vi kommit fram. Underbart att ligga på en solstol vid poolen, det är semester. På kvällen åt vi en underbart god middag på hotellet. Utomhus och en brasa precis framför oss, en riktigt trevlig dag men andra ord.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0