092312

Veckan har spenderats med ett par playdates med Jessicas värdbarn, registrerat oss på San Mateo adult school för att ta mina 3 sista credits, gått på den första lektionen, jobb och träning.
 
I fredags mötte jag upp Jessica, Matilda och Malin i San Mateo för en middag på en restaurang, pasta och skaldjur, riktigt gott, lyxade även till det med ett glas vin. Efter det begav vi oss mot bion för att se The words, bra men lite halvkomplicerad i slutet, det är typ en historia i en historia i en historia. Men jag förstår inte varför att det alltid ska vara så dö kallt i biosalonger. Någon som förstår det?
 
I lördags stack jag till Matilda i San Carlos för att ut och promenera i hillsen, och för att ta en spontan tripp till ikea för en köttbullelunch då ingen hade ätit frukost än. Släppte av henne och hämtade upp Jessica som spenderade kvällen/natten med mig medans jag jobbade. Skönt att få ha vänner över när man jobbar. Vi åkte till Hillsdale och jag införskaffade mig sminkborstar kollade runt lite innan vi åkte till whole foods för att köpa lite mat till kvällen. Det blev sushi, dör vad gott, har inte ätit det på 8 månader, och lite annat småplock som brieost, salami, oliver osv.
 
Söndag, och på schemat stog det baseboll match. Något man måste se när man är här eftersom vi inte har det i Sverige. San Francsco Giants mot San Diego Padres på AT&T park arenan. Hade inte pluggat på reglerna innan så fattade ingenting, men det var bara att klappa när alla andra gjorde det. Jag fångade ingen boll, spelarna var för det mesta gamla gubbar, och det varade tre timmar, men så värt det ändå. De gör ganska mycket underhållning av det hela så på så sett blir det inte så tråkigt, även om tiden ändå gick sjukt fort. Så Check på den punkten, har inte så mycket mer jag vill göra här faktiskt, känns lite galet. Firar åtta månader på söndag och min värdmamma har tagit upp att hon vill att jag förlänger med dem, och jag har ångest! Hur ska man någonsin veta vad som är rätt beslut?
 

 

Kommentarer
Postat av: Elin

Du äter väl inte slakdjur? :D Inte konstigt att du blir förvirrad på vad du ska göra i så fall! Btw när kan fröken skypa ? xo

2012-09-24 @ 15:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0