090112

Dålig uppdatering från mitt håll, men mamma och pappa anlände i måndags och jag har inte riktigt haft tid att uppdatera här. 
 
Hämtade upp de på flygplatsen runt lunchtid. Bara några minuter efter att vi träffats känns allt som vanligt igen och inte att det var 7 månader sedan vi sågs senast. Antagligen för att alla är sitt samma gamla jag, men människan är lite underlig ibland. Likadant när jag hade backpackat och kom hem, kändes inte som att jag hade varit iväg utan som att jag hade varit hemma hela tiden, förutom alla minnen man hade i bagaget.
 
Min värdfamilj hade erbjudit mina föräldrar att sova hos "oss" eftersom de ändå ska spendera all tid med mig, plus att jag fick lite extra ledigt denna veckan, tummen upp på det. Åkte hem till oss, hälsade på alla och packade upp lite smått innan vi tog en liten tur ner till Burlingame downtown för att kolla in den och ta en kaffe på Strabucks. På kvällen bjöd mina värdmamma och hennes föräldrar, som också är och hälsar på från Texas, på mexikansk mat, närmre bestämt enchiladas. Satt ute och åt, drack vin, pratade och bara njöt av allt. Jag njöt även av ett par lösgodis bitar de hade tagit med sig. Om jag inte minns helt fel blev det en hyffsat tidig kväll för att ladda upp för morgon dagen.
 
Tisdagen spenderade vi nere i Gilroy för en massa shopping på outleten, köpte även ett par saker till mig själv eftersom man alltid hittar saker man vill ha när man är där. Molnfritt, strålande sol och 30 grader, ganska varmt med andra ord. Några timmar och tusen kassar senare begav vi oss hemåt för att lasta av allt oss mig, njuta av ett glas vin på uteplatsen och sedan en sallad på Urban Bistros uteservering nere i Burlingame.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0