102312

Händer inte mycket här på andra sidan jordklotet. Det är redan slutet av oktober vilket betyder att jag har tre månader kvar här. Låter som en kort tid men ibland känns det väldigt länge. Allt rullar mest på som vanligt och helgen som gick gjorde jag inte mycket mer än att jobba, jobba och jobba lite till. Själv valt så jag klagar inte bara informerar.
 
Hade i alla fall en mysig måndag med Jessica. Började dagen med att åka dit på playdate och medan ungarna leker laddar vi för Las Vegas om tre veckor. Åkte hem till mig och snickrade ihop nya skohyllor tills jag slutade. Blev en löprunda på trailet efteråt, sprang 6,5 km på 35 minuter, det blir bättre och bättre även fast mina ben egentligen inte håller för detta. Gjorde mig i ordning och åkte hem till Jessica igen för att ta en runda till Stanford shopping center, blev ett par armband och nagellack innan vi åkte till Ikea för att inhandla julmust och lussebullar, dör vad gott. Varför börja senare när man kan börja nu?
 
Vädret har blivit sämre igen. Var 30 grader ett par dagar förra veckan men på mindre än en vecka sjönk det typ 15 grader. Är det normalt? Regnade även hela förmiddagen igår, men har knappt regnat sedan mars/april så ska väll inte klaga. Men då man har vant sig vid sol varje dag i snart 9 månader, känns det som man blir extra deppig när det är molnigt en hel dag.
 
Halloween är ju nästa vecka, så i helgen väntas nog halloween party. Innebär då att man måste inhandla något att ha på sig. Ska även försöka åka på en pumpkin patch och kolla pumpor. Egentligen behövs det inte så alla hus har 500 pumpor, spindelnät över hela grinden, en uppbyggd gravplats, spöken i träden osv. Ska försöka knäppa några bilder och visa er hur galna amerikanare smyckar sina hus. Förresten, igår på stanford hade en affär börjat pynta med julsaker, granar klädda från topp till tå. Är det inte bara slutet av oktober eller har jag fel?
 
 

Kommentarer
Postat av: Minea

När vi var i Tennesse fanns det butiker som sålde julsaker året runt. Galet med pynt från golv till tak, både inne och ute.. Har de inte några sådana i SF? En upplevelse faktiskt :)

2012-10-24 @ 19:31:13
Postat av: Lena Ericsson

Ta många fina bilder på Halloween-firandet, och på dina värdbarn i sina dräkter !!! PUSS :-)

2012-10-24 @ 21:45:31
Postat av: Elin

Hej! Jag har tankar om att åka som au pair nästa höst men jag har en stor farhåga och det är just engelskan. Jag är inte så värst duktig på engelska, jag förstår mer än vad jag kan prata. Jag vet att man under tiden man är där utvecklar sitt språk och lär sig massor men det är just när man kommer dit, den första tiden där. Så min fråga till dig är, hur pass bra var du på engelska när du kom dit?

2012-10-27 @ 17:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0