Zoo och utgång

Helgen som var bjöd både på en runda till San Francisco Zoo och utgång i San Francisco. Åkte hem till Jessica på fredags kvällen och hade det mysigt med godis och Johan falk såklart. Eftersom mina värdföräldrar skulle spela golf på lördagen, tog jag ungarna till zoo:et då Jessicas värdfamilj skulle det med deras kids. Hennes värdpappa frågade mig hur jag orkar med att ta hand om 3 ungar varje dag, ja hur gör man det? Tänker på er som tar hand om fler, herregud.

 

Som tur hade jag Jessica som kunde hjälpa mig lite med allihopa, och barnvagn och allt, och ungar som vill olika saker, tror ni de uppskattade det? Nej inte mina ungar, så tråkiga!

 

 

På kvällen blev det en spontan utgång med tjejerna i San Francisco, bokade hotellrum så man inte behöver tänka på hur man ska ta sig hem, för det går knappt inte, lokaltrafiken är inte den bästa här precis. Jag och Jessica åkte först och mötte upp amerikanaren på en bar för en gratis drink, det är så vi är vana nu för tiden. Åkte vidare till barten för att ta den in till stan. Blev först en drink på ett hotell med Jessica, Matilda, Amalie och Elin, och hennes kompis från sverige. Gick vidare till det omtalade Ruby skye där vi skiljdes åt, visade sig dock vara en flopp. Musiken var hyffsat bra, men människorna i San Francisco är ju ett skämt. Drog vidare till en annan hotell lounge för att stöta på en svensk snubbe och hans vän, som senare lurade mig och Jessica till en gay klubb, vi smet ut på baksidan och hoppade fort som f*n in i en taxi tillbaka till stan igen.

 

Tog bara några fina bilder på barten in till San Francisco under kvällen!

 

 

 

Söndagen spenderade med lite fönstershopping innan vi trötta begav oss hemåt. Snabbvisit oss mig innan vi åkte hem till Jessica för att ta en dusch, på men mjukiskläder och nap till en Johan falk film. Fruktsallad på det och sedan var denna helgen slut.

 

För övrigt är det Onsdag idag och jag är fortfarande sjuk. Har hållit på sedan förra måndagen, börjar bli lite halvfrustrerad på att inte kunna åka och träna efter jobbet. Har inte haft någon ork till det i och för sig då jag bara legat i sängen och kollat på film, men nu börjar även det bli lite små tråkigt.

 

En annan sak som är betydligt roliga är att jag och Jessica har bokat Hawaii och New York, inte helt säkert än, men Sverige, ni få vara lite halv beredda att jag kommer hem redan i Februari!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Jag ska försöka att åka som au pair till England och jag ville bara kolla med någon som redan varit och fortfarande är där som har experience. Har du några tips som man borde veta innan man åker och när man väl är där? Lina

2012-12-03 @ 13:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0