Seattle

Om en vecka åker jag och Matilda till Seattle fredag till söndag. Ska bli skönt med en liten minisemester. Inte bara att man är ledig utan att man kommer bort från vardagen lite. Flygbiljetterna är bokade och betalda och vi håller på att leta boende. Vi har inte planerat in så mycket än, mer än att vara ganska turistiga. Saker som vi vet att vi vill se äe space needle, byggnaden somsymboliserar Seattle, ska tydligen ligga en restaurang i den så vi få se om det blir en sväng dit. Tuggummiväggen, det första Starbucks och pike place market är några ställen som kommer besökas. Ska bli kul att se Seattle, en del undrar varför man åker dit. Både jag och Matilda har varit i San Diego och LA, jag åker till Las Vegas, LA och grand canyon med mina föräldrar, San Francisco och området häromkring åker vi till på helgerna, längre in i landet finns inte så mycket, så därför blir Seattle perfekt. Tar bara 2 timmar att flyga och när man bor i Sverige åker man kanske inte till Seattle på semester, så det är ett tillfälle att åka dit och se ännu mer av USA.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0