Frågor&Svar

- Hej! Jag tänkte bara kolla om du har lite tips till någon som vill åka som au pair men inte riktigt våga ta steget.. Vad man ska tänka på osv! :) Det låter verkligen jätte roligt att åka :)

Jag tycker absolut att du ska åka. Jag har inte ångrat en gång att jag åkte även om det kan vara tufft att vara så långt från familj och vänner, men allt det som jag får här gör att det är värt det. Börja med att kolla upp olika organisationer, cultural care, sts och si är väll de största och själv åkte jag med Cultural Care, klicka på länken www.culturalcare.se

Du kan börja ansöka även om du sedan hoppar av om du ska börja plugga eller annat, eftersom ansökan kan ta sin lilla tid. Jag själv var ganska osäker om jag skulle åka eller inte, jag tyckte jag var för dålig på engelska(man kommer ju hit för att bli bättre), jag var lite orolig för de 6 credits man måste ta på ett amerikanskt college, allt detta i onödan då jag får otroligt mycket hjälp av min värdfamilj och man kan även kontakta sin lcc, kontaktperson här i USA. Jag började med att gå på ett informationsmöte och blev så inspirerad och nu sitter jag här i USA, gör du det med och se hur du känner efter det. 


- Hej! Asså varje gång jag ska läsa din blogg så är det en stor vit grej på vänster sidan av skärmen vilket gör att jag inte kan läsa.. har provat på flera datorer, men samma sak på de alla. ville bara att du skulle veta det i fall att andra också har det så! :)

Vad snällt av dig att påpeka det. Har andra som har haft problem med det så nu valde jag att ta bort de bilder jag har haft vänster om min blogg. Hoppas att det funkar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0