Söndag


Hämtade upp Matilda i San Carlos bara en kort stund efter att jag hade vaknat. Ännu en dag i San Francisco väntade. Planen var att ta oss upp till Twin Peaks för att kolla på utsikten över San Francisco, dock blev det inte av eftersom de började regna ett tag och vi trodde att vädret bara skulle bli sämre, synd att vi inte visste vad som väntade. Vi åkte till Millbrae för att sätta bilen där och sedan ta barten in till city. Vi började med en smoothie på Jamba juice och gick sedan vidare för att ínhandla de efterlängtade Ray Ban:en(?)

Mötte upp Clara och Caroline, två svenska au pairer som bor mitt i San Francisco och bestämde oss då för att ta Twin Peaks en annan dag. Tog istället en promenad uppför alla backar och vidare till chinatown. Känns verkligen som man är i Kina, eller ja har ju aldrig varit där så kanske inte kan uttala mig, men alla skyltar är på kinesiska och det är bara asiater där, såg inte en ända turuíst förutom oss, eller ja turister vi bor ju faktiskt här nu. Hoppade in på en restaurang för lunch där de knappt förstod någon engelska utan prata mest kinesiska, elelr det lät som det iallafall. Ville vara på den säkra sidan och tog kyckling med cashew nötter. Mesigt jag vet, men är lite halvskeptiskt till viss mat, det borde det bli ändring på. När vi väl gick ut igen tittade solen fram och det bev nästan riktigt skönt.

Gick sedan vidare ner till Pier 39 och Fisherman's Wharf och kollade på sjölejonen. Soft liv att ligga helt tjock på en brygga och sola, och på ett sätt vara en kändis utan att behöva vara snygg. Strosade runt lite innan vi smet in på starbucks för en kaffe. Välbehövligt kändes det som och vi fick oss en trevlig pratstund om allt möjligt från framtidsplaner/drömmar till au pair livet. Hoppade på en spårvagn tillbaka till Powell street och klockan var dags för hemgång eftersom jag hade mitt au pair möte.

Skulle ses i San Bruno och gå på bio, av alla ställen så ligger detta typ längst bort, ibland undrar man... men eftersom jag och Matilda hade andra planer, letade vi bara upp stället, som tog ett tag. Amerika asså, inte en skylt som visar vart saker ligger och man kommer inte ut någonstans, kanske bara Matilda som fattar det dära. Skrev min signatur på ett papper och vips så va jag klar med mötet. Vi körde vidare hem till mig för att hämta min dator och vidare hem till matilda för att fixa med lite bilder.

San Francisco



Matilda, Clara och Caroline i Chinatown



Caroline inne på kinarestaurangen





Sjölejonen





Clara och Caroline på spårvagnen?




Kommentarer
Postat av: Minea

San Francisco är så mysigt! Var ni uppe vid Lombard Street också? Man kanske borde spara ihop en peng och ge sig över och hälsa på ;) Kram Minea

2012-03-13 @ 08:09:29
Postat av: emy

Mineaaaa: Nej bara gått förbi lombard street, dock inte där det är så kurvigt, men det ska jag nog ha tid för så småning om. Ja det tycker jag definitivt du ska göra =)

2012-03-14 @ 06:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0