Kvällstankar om vänskap


En vän är någon som finns där i både vått och torrt, både när du är glad och när du är ledsen och behöver tröst. Att vänskap är något du ska vårda i vardagen borde vara naturligt för alla och kan, och ska inte, mätas i pengar.

Behandla alltid andra så som du själv vill bli behandlad. När jag tänker på detta går mina tankar direkt till Emma och Elize som jag träffat här borta i staterna. Fast de hade häng ihop varje dag i cirka 10 månaders tid tog de kontakt med mig och bjöd in mig på allt de gjorde, vilket fick mig att känna mig välkommen. Det kändes viktigt eftersom man kom hit helt själv och inte hade någon. Och det är fortfarande så att man inte har jätte många eftersom man inte varit här så länge än, och just nu kryllar det inte av svenska au pairer just där jag bor. Hoppas att det kommer några fler snart eftersom Emma har åkt och Elize åker om 1,5 månad. Förstår lixom inte grejen att man inte frågar alla om de vill vara med. Jag ska verkligen försöka tänka på det och bjuda med andra eftersom man själv vet hur det känns att bli den som inte blir frågad.



Kommentarer
Postat av: Lena Ericsson

Fint skrivet Emy ! Hoppas du träffar nya vänner du kan lita på. KRAM <3

2012-03-18 @ 21:50:21
URL: http://emyericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0