En liten tur till Ikea


Vaknade upp till ett otroligt grått, molnigt och regnigt kalifornien. Ungefär lite så som det brukar vara här denna årstiden, men nu har man blivit så bortskämd med tidig värme och mycket sol. Det ska dessutom regna hela veckan så det blir nog mest att sitta inne för några gummistövlar tog jag inte med mig.

Kände att jag behövde komma ut ur huset idag när mitt jobbpass var slut så körde och hämtade Matilda och tog en sväng till Ikea. Åt middag, köttbullar givetvis och särskilt lingonsylten smakade extra bra, men potatismoset var inget att hänga i palmen (Julgranen).

Fick med mig några ljus hem och en filt i inredningsväg. Man är lite kluven hur mycket man vill lägga på sådana saker. Visst man ska stanna ett år men samtidigt så finns det så mycket annat pengarna ska räcka till. Nästa mål är att få upp lite bilder på väggarna så det blir lite mer personligt.

Handlade även en del på ikeas matavdelning, inte så stor men hittade några saker. Till exempel köttbullar, som man visserligen kan köpa här med men ändå, lingonsylt, gräddsås, knäckebröd och gissa vad vi hittade? Påskmust. Så nu blir jag inte ifrån det i ett år. Även lite annat smått och gott slank ner i påsen. Tycker ändå att ikea borde ha någon slags av saltlakrits i sitt sortiment.

Båda kände att det var lite tidigt att åka hem till vi tog en kaffe på Starbucks. Bytte lite pengar, det är nämligen så att alla mynt som är en quater dollar har på baksidan de olika staternas märke, eller vad man ska kalla det. Så kalifornien har ett, new york ett och så vidare, och nu har jag börjar samla på dessa och se om jag lyckas få ihop alla under mitt år. Kanske har man sådan otur att man inte får ett mynt med en delstat? Stackars mig. Har lyckats samla ihop 12 stycken hittills.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0