Don't cry because it's over, smile because it happened

Los Angeles, så kul hade vi det inte. Bara en lite luring där. Men även fast vi inte åkte till LA har helgen var mycket bra ändå. En hel ledig helg hade jag minsan så jag flydde huset så fort jag slutade i fredags och kom hem nu sent på söndags kvällen. Hem till Elize bar det för att slippa vakna upp av vrålskrikande barn när jag var ledig. Eftersom Elize bara har ett barn så är huset alltid knäpptyst och det har jag njutit av ska ni veta.

I fredags va vi på bio med en annan svensk tjej, Alexandra. 21 jump street blev det och den var så galet rolig. Ni skulle bara veta, men det får ni snart kanske, eller om några månader... när den kommer till Sverige.... synd!!
Min första biovistelse här i staterna sen jag kom hit. Lite annorlunda mot Sverige om man säger så. Här köper man en biljett till en valfri film och med hjälp av den biljetten kommer man in i själva biobyggnaden. Sen kollar de inte biljetterna mer vilket innebär att man kan hoppa in på någon annan bio, eller gå på en till bio efter. Fast det får man väll egentligen inte göra, men jag säger bara att det skulle vara mycket möjligt. De har heller inte numrerade platser så det är först till kvarn som gäller och man kan inte förboka biljetter på internet som man kan i Sverige. Ja där vinner Sveriges biografer i hästlängder enligt mina åsikter (förutom att man kan smita in på fler filmer).

I lördags skulle vi egentligen åka och kolla på en basketmatch, men vi va lite sena med att köpa biljetter, det spöregnade och var allmänt grått ute, vi va trötta och gnälliga så bestämde oss för att ta det en annan gång.

Idag åkte jag och Elize och hämtade upp Matilda för att sedan bege oss in till San Francisco och leka turister. Vi va på alla möjliga olika platser, men mer om det imorgon eftersom jag nu ska sova. En ny jobbvecka väntar och i helgen åker jag med värdfamiljen till San Diego, sol och värme är mycket välkommet.

Har även shoppat en del i helgen, som också det kommer upp i senare inlägg i veckan. Här får ni njuta av en bild som togs idag, söndag. Mer San Francisco kan det inte bli. Enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0