Hemma

Hemma i Hillsborough igen efter en helg i Los Angeles. Haha, tur att man har varit där innan och ska dit fler gånger för mycket av LA såg vi inte. Var där nere för att gå på en weekendkurs och bli av med några av mina obligatoriska credits man måste ta på ett amerikanskt college.

Vi var åtta stycken au pairer som hyrde en bil och bilade ner eftersom det skulle vara billigare än att flyga. Vi va fyra svenskar och fyra tyskar, eller egentligen inte alla men de pratade tyska. Jobbade till fem i fredags innan jag tog en liten nap, packade innan jag blev upphämtad av Danielle för lite mat på urban bistros halvt uteservering. Mysigt att sitta ute och äta. Mötte strax där efter upp alla au pairer för att ta oss till flygplatsen och hämta upp bilen. Resan tar cirka sex timmar och vi kom iväg cirka 12 på natten. Inte mycket sömn kan jag säga. Framme vid sex tiden för att vänta 2 timmar i lobbyn för att skriva in oss, äta frukost som bestod av kakor???

Första dagen började klockan nio och vi var fria att göra vad vi ville klockan 8 på kvällen, utan sömn blev alla tvåtimmars lektioner extremt långa. Sista lektionen var yoga, har aldrig provat det innan, var mycket jobbigare än vad jag trodde faktiskt, men det piggade upp mig och jag kände mig inte alls lika trött längre. Så det blev inte att kasta sig i sängen som var det enda man hade tänkt på de senaste 20 timmarna. Jag och Malin tog istället en promenad för att köpa något att äta. Skumt område med skumma människor och det blev mer en panik powerwalk för att ta oss dit och hem. Satt sedan och pratade med lite andra au pairer innan vi gick upp och la oss.

Andra dagen började vi också klockan nio och slutade vid fem tiden. Alldeles för lite sömn under hela helgen märktes av även denna dagen, men tog oss igenom den och fick vårat papper på att vi fullföljt kursen. Satte oss i bilen och satt på de sämsta platserna i bilen. Det var så trångt att man inte kunde röra sig och benen hade man uppe vid hakan, mysigt värre. Lämande bilen på flygplatsen och innan jag avr hemma hade klcokan slagit två på natten, och jag började nio i morse. Ännu en natt med för lite sömn, hoppas det blir mer denna natten.

För att sammanfatta helgen, väldigt lite sömn, lätt värt för att få så många credits, kul att träffa lite nytt folk och maten hade de kunnat slänga i soptunnan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0