Helgen

Det var så galet varmt i lördags så man smälte bort bara man stog i solen utan att röra sig. Var verkligen en varm vägg man klev ut till genom dörren. Fixade iallafall lite ärenden och inhandlande lite nödvändiga saker. Åkte senare hem och hämtade Caroline som bor i redwood city och vidare till menlopark för att grilla i parken. Fler trevliga svenska au pairer som jag inte träffat innan kom. Grillning, frisbee, och sitta ute och prata i klänning utan kofta till 10 på kvällen, underbar känsla. En mycket trevlig kväll.

Idag söndag tog jag sovmorgon och satt ute i solen och läste en bok på förmiddagen. Har sagt till mig själv att jag måste börja läsa engelska böcker för att förbättra min engelska ännu mer, framför allt ordförådet. Resten av söndagen spenderades på en strandpromenad i burlingame, en drink på en restaurang vid vattnet och sedan film tills det var dags att dra sig hemåt. Dags att ladda för nästa vecka då jag har 3 stycken 10 timmars dagar att klara mig igenom.

Bilder kommer kanske , men hade inte med min kamera på hela helgen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, jag heter Jenny och jag funderar verkligen på att dra till USA som au pair. Finns det någon möjlighet att vi skulle kunna chatta på skype så kan jag ställa lite frågor?



Om det är okej och du känner att du orkar och har tid snälla lägg till mig: JennyVaisanen

2012-06-18 @ 11:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0