Helg

Åkte som sagt in till San Francisco  för lite ensam tröstshopping medans jag sms:ade med min syster, som var hemma och firade midsommar. Jag som trodde att tiden skulle gå långsamt gick istället så for att jag inte ens han kolla på allt jag ville innan jag var tvungen att ta mig hem. Dock sa plånboken stopp för länge sedan. Köpte mig en jeans jacka från Levi's. Pappa köpte en till mig och min syster när vi va yngre, vilket jag inte uppskattade då kommer jag ihåg, men nu när jag skulle gjort det då får jag ingen, så fick ta saken i egna händer och införskaffa mig en, skämt och sidor. Blev även tre tröjor, och lite saker från victorias secret. Tur att veckolönen kom dagen efter annars hade jag säkert spenderat den också. Shopping i San Francisco är verkligen den bästa.
 
Tog mig hemåt, slängde mig i duschen innan det var dags att ta sig in till SF igen, med Danielle och Mathilda för att kolla på softball machen. Han inte se så mycket av den och dimman plus regn kom in, så det var inte jätta mysigt, men ändå lite amerikansk känsla fick man in. Åkte vidare till baren vi va på förra veckan för att möta upp spelarna. Det bjöds på dricka även denna gången. Trevlig fredag med andra ord.
 
Idag lördag hade min värdmamma ordnat födelsedags party för min värdpappa som fyllde 38 i veckan. Jobb från halv 11 till halv 9 på kvällen var inbokat. Ett 10 timmars pass igen. De sa nu ikväll att det var 30 kids här plus de vuxna så det var lite folk, dock hade jag bara ansvar för mina egna värdbarn, och mest för den yngsta. Passa så att han inte sprang ut på vägen, gick efter honom som en svans, behöver jag säga att det blev långtråkigt efter ett tag? Danielle kom dock över och höll mig sällskap ett par timmar och så fort jag slutade stack vi till Starbucks för en kaffe, huvudet behövde komma ifrån kaoset där hemma lite.
 
Imorgon väntar pride festivalen inne i SF. Vi måste ju bara åka in och se spektaklet nu när vi är i självaste San Francisco. Har blivit förvarnad om att vi kommer se väldigt många nakna och underliga människor, tar med kameran så att ni också kan få se.

Kommentarer
Postat av: Elin

åhh jag vill oxå ha midsommar sms :D

2012-06-24 @ 14:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0