Graduation Party

Dagen började med förberedelser för Charlie's graduation party som skulle hållas idag. Klä på finkläder, insmörjning av solkräm och få i ungarna frukost vad som behövde göras och min värdmamma va upptagen med att förbereda maten hon skulle ha med sig.

Partyt hölls i en klasskamrat till charlie, och fick se en ny del av Hillsborough. Trodde redan jag ahde sett de värsta monsterhusen men icke. Huset vi var i idag var typ ett slott och inget hus. En gigantisk pool och huset såg mer ut som ett museum innuti. De hade enroma hoppborgar till alla barnen, tonvis med mat, och det bjöds på dyr champagne. Min värdmamma sa till mig att jag inte ens vill veta vad den kostar, så det får fortsätta att vara en hemlighet. Själv gick jag runt och kollade in alla människor, det är verkligen som i vissa filmer. Alla är perfekta och visar ett perfekt yttre som strålar att de har gott om pengar. Medans jag gick runt fär kom min värdmamma fram till mig och tycket jag skulle ta ett glas champagne, tog inte insiativet själv precis eftersom jag faktiskt jobbade, men säger hon så tackar man väll inte nej? Så jag drack dyr champagne på jobbtid, ibland är au pair livet bra.

Alla barnen sprang ut i mössor, ni vet sådana som man också ser på filmer. Visste inte att de hade sådana när de var så små.

Åkte till gymmet efter jag slutat och tillbringade 1,5 timme där. Resten av kvällen har jag bara tagit det lungt, är fortfarande ganska trött efter helgen så tänkte lägga mig i tid, även fast jag hört att man aldrig kan ta igen förlorad sömn.

Kidsen i sina mössor



Kommentarer
Postat av: Lena Ericsson

Det låter lite spännande, att få se livet från den fina sidan. Champagne mitt på dagen och till en skolavslutning för 5-åringar lite annorlunda............... ;-)

2012-06-13 @ 21:03:42
URL: http://emyericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0