Sen sist har jag

Hunnit bli av med mitt kaliforniska körkort, varit arg för att jag hade behövt ta mig tillbaka till dmv = 5 miljoner timmars kötid, men det finns visst några snälla männiksor på denna jorden så en dag kom det på posten. Någon hade alltås hittat mitt körkort och skickat det till mig, kanske lättare här eftersom adressen står på körkortet, Tack till den snälla själen där ute.
 
Hunnit bli sjuk. Alla min 3 host kids har varit sjuka och kräkts de senaste två veckora och i förrgår var det min tur, men känner mig mycket piggare idag.
 
Hängt vid grannens pool, de är alltid borta (frågan är vad de har det huset till), vi passar deras fisk som man matar en gång om dagen och i utbyte får vi låna deras pool och studsmatta.
 
Haft födelsedagskalas för min 5 åring som blir 6 om ett par veckor. Fruktfaten stog jag för och har nu blivit första person till att göra dem i framtiden eftersom alla tyckte att de var så fina. Kalaset betod av en himlans massa paket, ballonger och poolparty.
 
Om en vecka kommer min värdmammas syster med familj och stannar en vecka. Fullt hus igen, när de åker lämnar vi för två veckor på cape cod, Boston. Efter det är vi hemma en vecka och sedan kommer mamma och pappa i två veckor, vilket för mig betyder S E M E S T E R. Känns välbehövligt. Senast jag avr ledig var nog när jag backpackade för typ 1,4 år sedan. Det blir San Francisco, Napa Valley,Roadtrip ner längst highway 1, Los Angeles, Grand Canyon, och Las Vegas. 
 
Nu ska jag försöka få i mig lite mat, ett par skedar havregrynsgröt och ett par tuggor äpplen på två dagar som jag  lyckades knapra i mig har inte höjt energin till skyn direkt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ina

Hej ,

Mitt namn är Ina en 21 årig finlandssvensk tjej som är påväg till San Francisco som au-pair om 5 veckor. Min fråga är om debor det mycket svenska au-pairer runtom SF ? Och var hittar man er :)

2012-07-22 @ 15:13:36
URL: http://sanfranciscoina.blogspot.com
Postat av: Emy

Vart i SF området ska du bo??

2012-07-23 @ 07:35:07
URL: http://emyericsson.blogg.se
Postat av: Emy

Vart i SF området ska du bo??

2012-07-23 @ 07:35:16
URL: http://emyericsson.blogg.se
Postat av: Ina

Jag skall bo i Richmond District :)

Svar: Ja okej, det är en bit ifrån där jag bor!!

2012-07-23 @ 17:41:22
URL: http://sanfranciscoina.blogspot.com
Postat av: Ina

Äsch vad synd då :/ Finns det mycket svenskar annors i SF ?

Svar: Ja det finns en hel del svenskar runtomkring hela SF!!

2012-07-24 @ 10:14:17
URL: http://sanfranciscoina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0