Resten av helgen

Lördagen började på hostelrummet inne i San Francisco. Utcheckning klockan 10 så det var bara att stiga upp och se glad ut. Det bjöds på bagels men den var svår att svälja då jag var så galet törstig. Vi chechade iallafall ut och första stoppet blev just att inhandla vätska. Var ovanligt varmt inne i SF, det var till och med varmt med shorts. Hängde lite vid Union Square medans folk trillade dit innan vi gick och åt en tidig lunch på Cheesecake factory. Kollade sedan i lite affärer innan jag Danielle och Mathilda bestämde oss för att ta barten hemtå, har aldeig tagit så långt tid att åka hem innan, kändes som evigheter. Kanske var för att man endast ville hem och ta en dusch. 
 
Men så blev det inte, bytta och tog handduken och chillade en stund i solen istället innan det var dags att göra mig iordning för ytterligare en besöka cheesecake factory. Caroline, en svensk au pair ska nämligen flytta så  det var lite good bye middag. Begav oss sen alla hem till Emma, ytterligare en annan au pair för lite häng och prat i hennes poolhus. Drog mig hemåt vid 11 tiden då jag var gaanska trött efter natten innan och på söndagens väntade en 9 timmars lång jobbdag själv med alla 3 ungar, som för övrigt slutade med med en kräkandes unge.
 
Idag är det måndag, jag har avslutat min jobbdag ocg hunnit med en sväng till gymmet. Ikväll blir det ytterligare en good bye middag. Känns som alla åker, och jag har lite mer än halva tiden kvar. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hejhej!

Om du skulle skriva en packlista till någon innan personen skulle resa som au pair ett år vad skulle dom 10 viktigaste sakerna vara då?

Bra blogg föresten :)

2012-07-10 @ 21:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0