Lördag, sol och Santa Cruz

I lördags var det varm varmt hos oss så jag och Malin bestämde oss för att åka ner till Santa Cruz, lägga oss på stranden och sola bort lördagen. Det var visst fler än vi som hade samma tanke då det redan var långa köer trots att vi inte kört över berget än. Bestämde att vi inte skulle åka till boardwalken för antagligen skulle det inte finns så många parkeringsplatser lediga, alla som varit där någon gång vet att det alltid är packat med folk. Istället åkte vi till Natural bridge, en strand som ligger i utkanten av Santa Cruz, vilket visade sig vara rätt beslut för vi hittade en nära parkering direkt och det var gott om plats på stranden.
 
Roade oss med att kolla på folk och så allt från människor med neongult hår, konstig badvakt till japaner med vinterjacka? Åt en tugga av mackorna vi köpte på vägen dit som inte va så goda och solade oss röda. Låg där några timmar innan vi körde bort till boardwalken för att se lite fler människor, men gav upp ganska fort. Åkte istället tillbaka hemmåt, gjorde matstopp på vägen för lite mat och spenderade säkert 45 minuter på riteaid, fanns mycket roligt där inne.
 
Släppte av Malin i Los Altos och körde hem till mig med en mycket vacker solnedgång bland kullarna, åh kalifornien, kommer nog allt sakna dig. Väl hemma blev det en rejäl hårinpackning då mina hårtoppar kändes som svinto, men nu mjuka som jag vet inte vad. MEN galet vad hårets slits här, skönt att det bara inte är mitt, men få nog ta och lägga min lön på en klippning iallafall, åh det tar emot fast jag behöver det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0