Frågor&Svar

Linda
Hejhej! Om du skulle skriva en packlista till någon innan personen skulle resa som au pair ett år vad skulle dom 10 viktigaste sakerna vara då? Bra blogg föresten :)
 
Oj svår fråga, det fanns så mycket jag ville ta med mig samtidigt som jag tänkte om amerikanarna överlever där gör väll jag också det utan alla mina saker hemma. Allt finns ju att handla här och det är väll mycket det vi au pairer spenderar mycket av vår tid på, att shoppa. Kommer inte ens på 10 saker, men här kommer några.
 
1. Dator
2. Extern hårddisk
3. Baskläder (Tråkigt att lägga sina pengar på det)
4. Kameran
5. Min plattång
6. Konto med lite extra pengar som kan användas till resor
7. Foton (Tog jag inte med mig, men rummet kändes så otroligt opersonligt i början så några foton på familj, vänner eller ens husdjur, även om man kan framkalla bilder här också!!)
 
 
Jenny
Hej, hur mycket kostade dina raybans?
 
Köpte mina raybans inne på Macy's och tack vare att jag visade upp mitt svenska körkort fick jag 10% rabatt, så men tax och allt blev det totalt 170 dollar.
 
 
Ina
Hej , Mitt namn är Ina en 21 årig finlandssvensk tjej som är påväg till San Francisco som au-pair om 5 veckor. Min fråga är om debor det mycket svenska au-pairer runtom SF ? Och var hittar man er :)
 
Det finns en hel del svenska au pairer i hela SF området. Gå in på cultural cares facebook sida och släng iväg ett logginlägg om det bor några svenskar i närheten, garanterat någon som svarar!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hur kommer det sig att du fick 10% rabatt pga att du visade ditt svenska körkort? Skulle ju vara gött om jag kunde få lite rabatt när jag investerar i mina glajjor oxå så skulle vara himla schysst om du kunde tänka dig att förklara ;)

2012-08-08 @ 15:30:28
URL: http://emsaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0