6 månader i staterna

Idag firar jag 6 månader i staterna och jag förstår inte vart tiden tar vägen. Om lika länge är jag hemma, eller? Har inte svaret på den frågan än om jag ska vara helt ärlig, tiden får utvisa helt enkelt. Här kommer en lista på saker jag hunnit med detta halvåret, vad jag ska göra och vad jag hoppas att jag ska hinna med.
 
Några saker jag har hunnit med
- Varit på Amerikanska hemmafester med röda plastmuggar
- Dejtat en amerikanare
- Firat St Patrick's day med gröna kläder och grön öl
- Firat 4th of july på en kulle för en bästa utsikt för de årliga fyrverkerierna
- Varit på San Francisco Fay Farade och sett massor av regnbågsfärgade flaggor och skumma människor
- Åkt ner till santa cruz längst highway 1 för att spendera en härlig söndag med lite karusellåkning
- Semestrat med värdfamiljen i San Diego, Seaworld och San Diego Zoo var några av plasterna vi besökte
- Åkt på roadtrip med Matilda från San Diego, till LA och vidare hem till San Francisco. Turistade oss igenom den man måste se i LA, walk of fame, hollywood skylten, och x antal stränder som santa monica beach, malibu, laguna beach
- Besökt norra Kalifornies National Park, Yosemite. Hikade uppför längst ett vattenfall och såg väldigt vackra platser
- Roadtrip norrut för att besöka Point Reyes, med stopp vid Stinson beach och kolla på redwood träden i Muir woods
- Spenderat x antal dagar i San francisco för shopping shopping och åter shopping, strosat runt i Fishermans Wharf, åkt nerför Lombard street(världens krokigaste gata), åkt över Golden Gate bron, sett Painted Ladis som var med i tv serien fullt hus, varit i hippie området Haight Ashbury
- Åkt över bergen till Half Moon Bay där det finns fina stränder men är alltid foggigt och 10 grader kallare
- Firat min 22-års dag, lunch med min värdfamilj på en italiensk restaurang, för att på kvällenfira med vänner hyra in oss på hostel och fortsätta kvällen/natten ute i San Franciscos nattliv
- Varit upp på Twin Peaks och fått se San Francisco "ovanifrån"
- Ätit x antal gånger på cheesecake factory som alltid levererar
- Åkt på weekend till seattle med Matilda, turistade oss till max och besökte Space Needle, the gum wall, Pike Place Market
- Pluggat några credits på en weekend kurs i Los Angeles
- Tagit kaliforniskt körkort
- Käkat frukost på ett riktigt amerikanskt diner
 
- Tagit en drink uppe i the View lounge, bar högst uppe på ett hotell mitt inne i San Francisco med 360 graders view över San Franciscos skyline
- Spenderat några torsdagskvällar med Danielle i San Francisco för att kolla på amerikanska vänners softball game, med besök på en local bar efter, med öl och biljard
- Träffat massa nya männsikor och sagt Hejdå till en del
 
Jag ska
- Åka till las vegas och bo på lyxhotell, åka till grand canyon och spana in LA en tredje gång
- Besöka hearst castle och Alcatraz
- Åka till Napa Valley och storsa runt bland vingårdar
- Åka och hälsa på Elize i New York 
- Åka till Boston, cape cod med in värdfamilj i två veckor.
 
Jag vill
- Se en giants match och äta corn dog, bara för att det känns amerikanskt
- Fallskärmshoppa i Santa Cruz
- Åka till six flags och åka alla möjliga karuseller
- Besöka bla googles och youtubes huvudkontor
- Åka över till norra sidan av Golden Gate bron och se solnedgången vid muir beach overlook, ska tydligen vara finfint
- Cykla över golden gate bron
- Gå på en konsert
- Åka till Lake Tahoe
- Åka till Hawaii
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

vem är denne amerikan du dejtat? du har inte skrivit om något sånt, haha

2012-07-31 @ 21:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0