Stockholm

Åkte till Stockholm onsdag-torsdag och vixade visumet på amerikanska ambassaden. Nu är allt(nästan) klart och idag är det endast 10 dagar kvar. Känns så skönt för jag var galet nervös, för vad undrar jag nu. Mest för att jag skulle ha glömt något av alla de viktiga sakerna man skulle ha med sig, hade dock kollat igenom det minst 30 gånger, men kunde ändå inte riktigt lita på mig själv förräns damen i luckan sa att allt såg bra ut och önskade mig lycka till.

Hade hört tjejer som fått vänta i mer än 3 timmar och vissa som blev klara efter 15 minuter totalt. Själv fick jag vänta en halvtimme utanför (höll ändå på att dö i kylan) och totalt tog det lite mindre än 2 timmar.
Mamma hängde med mig upp till Stockholm som moraliskt stöd, åt på en italiensk restaurang och sov över en natt på Nordic light, tur att man jobbar på hotell!!! Jag klagar inte på att ha en 140 säng helt själv.


Som sagt, 10 dagar kvar och nu kan jag äntligen bocka av det mesta.
  • Alla papper inskickat - check
  • Avgifter betalda - check
  • Hälsoundersökning - check
  • Förberedelsemöte - check
  • Internationellt körkort insckat - check
  • Visumansökan i Stockholm - check
  • Köpt nya resväskor - check
  • Fixat med mobilen - check
Har säkert glömt något i min lista, men allt viktigt är gjort, så nu är det bara nedräkning som gäller.

Amerikanska ambassaden


Nordic light - hotellrummet


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är ju så bra! Vi får ha smoothie dagar ofta då ;) Det finns ju massa bra ställen som säljer sånt här också, så det är ju super! :D

2012-01-21 @ 18:05:26
URL: http://mati.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Jag flyttar också till San Francisco som Au Pair snart, men den 13:e februari :) Var någonstans i San Fran ska du bo? Jag kommer bo i Los Altos :)

2012-01-22 @ 16:09:24
URL: http://malininamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0