Weekend


Tog sovmorgon idag eftersom jag inte skulle börja jobba förräns klockan 9 på kvällen.

Riktigt skönt, dock är jag förkyld fortfarande och man vaknar upp av att barn springer och skriker.
Det är väll så det kommer vara ett tag nu framöver. Träffade två andra svenska au pairer idag, Emma och Elize, de har redan varit här i drygt 9 månader, riktigt trevliga så det var kul. Körde ner till Burlingame, gick en runda där innan vi satte oss på .. gissa? Starbucks!!

De skulle ut idag, hade varit trevligt att hänga på, men jobbar ju, annars hade jag nog gjort det. Inte så ansträngande att jobba idag, de två minsta sov när jag började, jag läste några böcker för den äldsta, så egentligen skulle jag bara vara här ifall någon skulle vakna.

Körde "min" bil för första gången idag också, ganska skön att köra faktiskt. Hittade även hem helt själv utan gps eller karta, ändå ganska bra gjort tycker jag. Åkte även ner en sväng till Burlingame med Linda och skulle se om vi kunde flytta över abonnemanget från min amerikanska mobil till min svenska iphone. Det gick inte sa dem för att de inte var uppbyggda på samma sätt. Bullshit säger jag bara, men vet nu en annan operatör som det funkar på. Känner ända att jag behöver gps:en i min iphone, så få ta och fixa det en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0