Mitt i veckan


Har nog börjat vänja mig vid värmen. Idag hade vi 16-17 grader och jag hade skinnjacka och sjal på mig, vantar på lekplatsen igår. Men som jag sagt tidigare är det en helt annan kyla här, än hemma som går ända in i märgen på en. Vet inte hur jag överlevt i Sverige under alla dessa år.

Nu har det hänt grejer. Fick mitt social security number på posten igår. Idag fixde jag mobilen, alldeles själv (nu får ni bli stolta mamma och pappa). Fick en amerikansk telefon när jag kom som min värdfamilj betalar. Ville helst använda min iphone och har varit inne i butiker där de sagt att det inte kommer att funka med en svensk iphone och så vidare, men nu har jag ett amerikanskt nummer iallafall och kan använda min iphone och alla dess funktioner, inklusive gpsen, känns bra tycker jag. Idag kom även adaptern mamma och pappa skickade till mig, Tack så mycket.

Fick ett extra långt break idag för vi var i Burlingame och skulle fixa bla min telefon, men då räknade Linda det som att jag jobbade tydligen, eftersom jag hade ett långt break efter det. Hon bjöd även på lunch, mycket trevligt. Har även kommit fram till att barnen äter samma sak i princip varje dag. Den äldsta äter alltid pasta med smör och parmesanost, den yngsta äter korv eller chicken nuggets med ketchup till middag, i lunchlådan har de alltid peanut butter and jelly sandwich, inte så avancerat men är det inte lite tråkigt?

Imorgon blir det häng med Matilda innan jobbet och även under jobbet. Vi ska äta (tjockis) hemmagjorda semlor som Matilda håller på att göra nu faktiskt, kolla in någon affär innan det bär av hem till mig igen.

Titta vad man kan hitta på glasspinnar här i usa. MEN är det bara jag som är korkad eller har amerikanarna torr humor?



Kommentarer
Postat av: Lena Ericsson

Hej Gumman!

Det var duktigt av dig att fixa din iphone kul att du nu äntligen kan använda den. Trevligt att du blev firad på Valentines Day, det bli mer och mer av det här hemma i mellanmjölkslandet oxå. Men tacksam om det ej går så långt som den lilla flickan du skrev om med finklänning och frissn, GALET !!! PUSS&KRAM miss you!

2012-02-16 @ 13:37:46
URL: http://emyericsson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hejsan!

Är väldigt nyfiken på vart och hur du fixade så du kunde använda din iphone med amerikansk nummer? :) Har ju sett så många som skrivit att det inte går, så du får jättegärna förklara alltihopa lite närmre?



Kram Madeleine

2012-02-17 @ 14:42:16
URL: http://mymagicalyear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0