United States of America

Nu är jag äntligen framme i New York, eller ja kom hit igår om man ska vara petig. Söndagen spenderades hemma i full fart med att få packningen klar. Hade både lite panik och separationsångest från alla mina saker. Ville ha med mig mycket mer saker än vad jag fick med, tex min onepiece. Kände väll att jag inte skulle ha sådär över mycket användning av den, (nu när man inte längre bor i ett land som alltid har istid)

Åt ute i Malmö med mamma, pappa, ida och niklas. Kändes inte alls som jag skulle åka fast jag hade packat. Förstår nog inte ens det nu när jag ändå sitter här i New York.

Flygningen gick bra, ganska dryg bara. Väl framme på Newark blev vi hämtade av en gubbe. Hoppade in i en buss, körde i 5 minuter, sen blev vi sittande på en parkeringsplats i en timme. Fick vi veta någon information? Nej. Tog sin lilla stund att komma fram till skolan sen som ligger på Long Island. Var gaaanska trött så försökte mest sova, gick dock inte så bra eftersom jag fryser 24/7, och gjorde även det då.

Väl framme delades det ut rum, fick en mexikanare som rumskamrat. Elementet på rummet spottar ut värme, tummen upp för det. Fick lite information om hur dagarna kommer se ut, och en pizza slice så klart. Galet amerikanskt eller är det bara jag som tycker det? Inte jättemysigt ställe, men helt okej. Har läst mycket om det, kanske är bra i och för sig får då har man ställt in sig på det värsta, så då blir det inte lika jobbigt. Det blev nästan sängen direkt, förutom powernap"parna" på flyget hade jag nästan varit uppe i 24 timmar. Sängen knarrar som satan, vänder man sig låter det så mycket att man tror hela byggnaden ska vakna, plastsängar?

Lektionerna började 8 på morgonen och innan dess såg jag de välkända frukostflingorna i alla dess färger. Sa ta en bild imorgon, ser inte alls ut som frukost.

Hade lektioner hela dagen lång, kändes som man skulle dö lite grann, blev lite mycket när man flugit hela dagen innan, man pratar ett annat språk hela dagen och lyssnar, tillslut orkar man inte både lyssna och översätta det länge. Men som vår lärare sa, titta och le, så ser det ändå ut som man lyssnar och engagera sig fast man egentligen "Stänger" av hjärnan för ett tag. Maten är sådär, okej eller jag vet inte, de har ett salladsbord iallafall.

Nu ska jag snart hoppa i sängen, klockan är knappt 9 här (3 på natten i sverige) Det blir ursäkten för en tidig kväll!!


Skolbyggnaden, eller en del av den  

Min, Annas och Fridas kreativa midsommarstång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0