Sunny California

Vaknade upp av att solen sken in genom fönstret ungefär 6 på morgonen, härligt.
Lite "jetlaggad" är man nog allt.

Var lite nervös för första morgonen om jag ska vara helt ärlig. Varför vet jag inte eftersom familjen verkligen är hur trevliga som helst. Rummet var helt nystädat, de hade köpt blommor och ställt i en vas och jag fick ett presentkort på forever21, så sjukt snälla. Mitt rum ska även målas om nu i veckan.

Satt lite vid datorn innan jag tog mig i kragen och gick ut till köket där Linda stod och gjorde amerikanska pannkakor som frukost till mig. Gav barnen deras presenter, de blev helt över exalterade när de såg paketen, men efter att de hade öppnats var det inte så spännande längre även fast de började leka med sakerna direkt. Vi tog sedan de två äldsta barnen och promenerade ner till downtown i Burlingame där vi åt lunch på ett mexikanskt ställe, tror Lindas mamma kommer därifån, från mexiko alltså,  om jag inte har helt fel för mig. Jag gick ut med en långärmad t-shirt, endast. Kändes så sjukt att efter typ 4 månader utan att ens sett solen, stå ute med så lite kläder och känna hur solen värmer på kroppen, jag har saknat det.

Pappan kom och hämtade upp oss, svängde förbi hemmet innan vi åkte till en "klubb", eller träningställe de är medlemma i och hängde vid utomhuspoolen. Kändes som utomlands, eller ja det är jag väll egentligen, hehe.
Det var riktigt varmt och jag fick till och med ta på mig solskyddsfaktor för att solen brände på. Efter ett par timmar åkte jag hem med pappan och den äldsta sonen, stannade på ett ställe och köpte öl inför Super Bowl Sunday imorgon, fick en cider då jag sa att jag inte gillar öl jätte mycket, de är alldeles för snälla mot mig. De ska ha lite vänner över imorgon och kolla på matchen, äta mat och dricka öl. Pappan sa att det är som en "holiday" när det är final i Super bowl.

Ska även träffa Matilda imorgon på förmiddagen. Hon bor i San Carlos och vi ska till ett shoppingcenter här i närheten. Mycket trevligt, och det tycker nog Linda också. Hon tyckte att jag skulle gå ut ikväll och roa mig, haha. Hon vill verkligen att jag ska göra och uppleva så mycket som möjligt under detta året jag kommer att vara här.

Nu blir det snart läggdags igen och snart God morgon för alla er hemma i sverige, mycket märkligt det dära!!

Ett par bilder på mitt rum för de intresserade.

Kommentarer
Postat av: Minea

Låter som en superfamilj! Du får gärna kasta över lite värme till Sverige också :)

2012-02-05 @ 12:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0