Semlor


Matilda bakade som sagt semlor i förrgår och igår innan jobbet begav jag mig hem till henne för att äta semlor till frukost. Hembakade bullar av Matilda, egengjord mandelmassa och sprutgrädde. Det såg ut som en semla, luktade som en semla och smakade som en semla.

Åkte vidare till Target för att inhandla skor och andra saker som jag glömde, men kom istället hem med en gps. Lite ångest, men om jag stannat ett år och kanske två så är det väll värt det? Jag intalar mig det iallafall.... går inte så bra med sparande redan känner jag. Måste börja jobba på den biten.

Körde vidare hem till mig och använde den nyinköpta gps köpt av den mest inkompetenta människan jag träffat, men några panikkänslor när vi hamnade på motorvägen, som kändes vara åt helt fel håll. Började jobba med Matilda som sällskap. Började med en tur till parken och det var riktigt varmt. Underbart. Kunde lätt haft shorts och linne. Åkte hem, ja man tar bilen till allt här i USA trots att lekplatsen ligger 2 minuter från huset med bil, och åt en smarrig lunch, varm macka med kyckling avokado och mozzarella, ute i solen. Ja jag försöker göra er avundsjuka där hemma. Fick ett break då jag och Matilda åkte till San Mateo och hamnade åter igen på Starbucks, promenerade runt lite innan det var dags får båda att åka hem på sitt håll. Resten av dagen flöt på ganska bra. Planerar en roadtrip nästa helg om jag inte jobba vill säga.





OBS: De två sista bilderna är tagna av Matilda


Kommentarer
Postat av: matilda

"Såg ut som en semla, luktade som en semla, smakade som en semla" haha! bra betyg ;) hur kan den sista bilden som är på mig vara tagen av mig btw? ;)

2012-02-17 @ 20:54:52
URL: http://mati.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0