Onsdag


Dagarna är långa, samtidigt korta. Dagarna går långsamt, men samtidigt fort.
Antar att det är så i början, innan man kommer in i rutinerna.
Blir så skönt när man lär sig hitta och kan ta sig runt på ett annat sätt.

Vet inte om min bil har gps, ska fråga om de har en annars, hade varit så mycket enklare.

Idag planerade jag att åka en tur själv i min bil och se om jag kan hitta runt lite, men när jag väl hade mitt break hittade vi inte bilnycklarna, vilket senare visade sig att pappan hade båda nyckarna till bilen och han var på jobbet, så linda som var påväg till parken, fick köra mig till mallen istället. Köpte ballerinaskor på Aldo och lite tröjor på presentkortet från forever21 jag fick av familjen. Har en lista vad jag behöver/vill shoppa, måste nog invänta lite lön först.

Efter jobbet hämtade en au pair från österrike upp mig, eftersom jag inte hittar och gissa vart vi åkte, Starbucks. Det kommer nog besökas x antal gånger under mitt år. Sarah som hon hette bor inte så lång från mig och ett plus är att man pratar engelska även på sin lediga tid. Hon har redan varit au pair 1 år men har förlängt ett tag till här i kalifornien.

Har en lång To Do lista som inte krymper, då lillen som är sjuk konstant inte ger oss tid att fixa allt.
  1. Lära mig hitta
  2. Skaffa kaliforniskt körkort
  3. Skaffa ett social security number
  4. Fixa telefonen
  5. Öppna ett bankkonto
  6. Skaffa ett träningskort på ett gym
  7. Kolla upp kurser jag vill läsa
  8. Lära mig alla rutiner
  9. Lära känna fler människor
  10. Kommer ej på mer nu men finns säkert massa saker....
Min frukost

Alla hjärtans dag närmar sig, även på starbucks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0