Lycka


Lyckan och känslan att för första gången på en månad fått duscha riktigt varmt...

Den känslan förstår nog bara de som känner mig väl. Jag som fryser i princip 24/7. Mina fötter och händer är nästan konstant iskalla, antar att jag har lågt blodtryck som gör att jag nästan alltid fryser. Jag sover allitd med mjukisbyxor och ofta tjocktröja. Till och med på backpacking resan i Asien sov jag några gånger med kläder på. Ja, jag vet att jag inte är normal. På skolan i New york var det inger varmvatten alls, här i Kalifornien har min dusch krånglat en hel del, ibland får jag inget varmvatten alls och för det mesta blir det okej varm, så att man kan duscha men inte mer.

Idag efter zumban lät jag duschen stå på i 15 minuter utan positivt resuktat, blev arg och tog tvålen och schampot och gick till ett annat badrum av de 6 stycken vi har i huset, och fann lyckan. Jag fick varmt vatten, riktigt varmvatten. Så varmt att hudet blir alldeles röd och jag kunde inte bli något annat är lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0