Helgen

Nu kommer inlägget om helgen, var mestadels borta och därav den glesa uppdateringen.

Lördagskvällen spenderades hemma hos Elize med Sara. En annan svensk tjej som bor i menlo park. Vi gjorde Svenska pannkakor till middag med sylt, mums. De svenska pannkakorna är faktiskt mycket godare än amerikanska, även om det är gott ibalnd, det ska jag inte säga. Men de amerikanska är som en blanding mellan pannkaka och bröd typ, fast det har väll kanske de flesta smakat ändå.

Åkte och köpte lördagsdricka, här kan man göra det i vanliga mataffärer vet ni alltså behöver man inte hålla koll på när systembolaget stänger. Väntade in Emma och drog sedan ut till en lokal pub i Burlingame. Var kanske inget att hurra för och det var bara vi som dansade, men trevligt sällskap hade jag iallafall, och det är ju viktigast. Sov hos Elize och frukosten bestod av yoghurt, subway macka och starbucks för vissa. Hela dagen spenderades i soffan framför harry potter maraton tills vi fick tummen ur och åkte till redwood city till några amerikanares hemmafest. Ja, här festar man tydligen på söndagar också. Röda plastmuggar hade vi också, precis som i amerikanska filmer, med drickspel. Dock körde jag, (motorväg med 5-6 filer och vi överlevde), så jag tittade mest på.

Sara begav sig hemåt och vi andra körde till Taco bell för att inhandla middag, priserna ska man inte klaga på, betalade kanske 21 kronor för det.

En bra helg med trevligt sällskap alltså.



Notera att det bara är ja som gör en oseriös min, bild tagen av Sara


Hemmafest i Redwood city



Röd Amerikansk plastmugg/festmugg



Det bor rådjur i våran trädgård på nätterna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0