Happy Valentine's Day


Att det är Alla Hjärtans Dag idag går väll inte att missa, inte här i USA, skulle vara om man är blind men annars finns det inte en chans. Eftersom att de i flera veckor har sålt Alla Hjärtans Dag saker i alla affärer, allt från ballonger, till tröjor och muggar. Inte alls som hemma i mellanmjölkslandet, känns knappt som om man uppmärksammar det alls.

Det är inte alls lika stort som det är här, men det är ju lite mysigt att alla bryr sig även om det kasnke bli lite för mycket ibland. Båda de äldsta barnen har haft Valentine's party i skolan, där de ger bort Alla Hjärtans Dag kort och en godisbit, som en hjärtformad klubba eller en hjärtformad chokladbit. Linda berättade även att en av tjejerna i den äldsta pojkens klass kom med värsta finklänningen, precis kommen från frisören och hade fått håret gjort inför Valentines party:t i skolan idag. Antar att mamman skröt om det ganska mycket, känns som att det är lite så i dessa områderna när man tänker på hemmafruar, det man sett på TV. Vem som är smalast, sötast barn, finaste bilen osv

Även jag fick en lite present, har jag sagt att jag blir bortskämd här?
Fick ett presentkort på Starbucks och ett litet kort där de skrev att de var glada att ha mig här, känns ju bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0