Friskus



Redan idag känner jag mig mycket bättre, tur det, hade inte varit så kul att vara sjuka första veckan. Allt är nytt och förvirrande som det är och det sjuka hade antagligen inte hjälpt till på traven att göra allt klarare eller lättare.
Tycker ända att det går bra. Körde stora bilen idag igen, ut på den liite större vägen, dock långt ifrån motorvägarna. Hittade hem helt själv också, applåder till mig, så imorgon ska ga ge mig ut på en tur själv under min lunch break. Åker nog till Mallen eller till Burlingame downtown, i min nytankade och nytvättade bil, tack Willey.

Skypade med min syster idag, och bummisarna. Saknar dem så. För er som inte vet är bummisarna två hundar.
Pratade mer än en timme, trevligt. Försöker övertala henne att hälsa på mig.. Hör du det??

Eventuellt blir det IKEA i helgen, Linda vill ta mig dit och köpta lite saker till mitt rum och svensk mat, hehe. Fredagen spenderas nog med Matilda och på söndagen har jag mitt första lcc möte med massa andra au pairer som bor i samma eller områden runtomkring, det vankas laserdome om jag inte missförstår allt helt.
Min lcc ska även komma någon dag denna veckan och prata, vet inte riktigt om vad,men det är väll ett vanligt
obligatoriskt möte.

Saker som är annorlunda här:
  • Man får tydligen svänga höger fast det är rött om det inte finns en skult där det står no turn.
  • Inget fungerar som jag vill, eller är jag korkad?                                                                                     1. Skulle släcka en lampa, hittade ingen knapp för det alls, det jag hittade var en rund sak man skruvade      på, jag gjorde nog lite fel för jag skruvade av den helt, och satt säkert 15 minuter med att laga ihop lampan  igen, varför inte ha vanliga knappar?                                                                                                        2. Skulle ta en dusch första kvällen jag kom, fick inte igång varmvatten, knappt vattnet heller för den delen,  stog och huttrade och försökte få igång det, men icke. Vågade inte fråga linda, hon skulle säkert tro att jag  va hur korkad som helst, men hon tog faktiskt upp de dagen efter, man var tvungen att kunna ett trick för  att få igång varmvattnet, för skruva hela vägen till kallt, sen skulle man skruva tillbaka den till varmt.
  • Alla mammor säger överdrivet hela tiden, honey, baby, sweetie etc till sina barn
  • Alla som jag träffar säger "Hi, how are you, nice to meet you", så trevliga är vi inte i sverige.
  • Vädret, även en dag som idag, molnigt och regn i luften, räcker det med en tjocktröja så fryser man inte, älskar att frysa ända in i märgen så fort man stoppar näsan utanför dörren.
  • Maten, men det är väll ingen nyhet?
Detta var det jag kunde komma på för denna gången.


En av bummisarna, min hund Enzo när han var valp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0