San Francisco


Forsättning fortsätter från lördagen då det äntligen bar av till San Francisco.

Gick som sagt upp ganska tidigt, med tanke på att vi hade varit ute kvällen innan. Körde hem från Elize, bytte kläder, rättade till sminket och åt en skål med yohgurt innan jag satte mig i bilen igen för att hämta upp Matilda och Emelie för att ta barten från Millbrae, där vi även mötte upp Elin och Malin, till San Francisco. Alla blonda och  svenska au pairer.

Gick upp mot union square och kikade i lite affärer innan vi tog bussen vidare till Haight Ashbury som är ett gammalt hippie område. Ganska mysigt område med många små vintage butiker och små mysiga caféer och restauranger. Dags för lunch hittade vi en restaurang med en mysig innergård, åt hamburgare och drack cola. Colan var riktigt god, vet inte riktigt vad det var för den kom ur en helt vanligt burk, kanske passade det bara så perfekt just då, hehe. Strosade vidare och kikade in några affärer, åt glass på Ben & Jerry, innan vi bestämde oss för att ta bussen tillbaka och det var strax dags för mig att ta barten tillbaka eftersom jag jobbade på kvällen.

Han hem och ta en frukt innan det var dags för jobb. Föräldrarna skulle iväg på kvällen, så skulle mest lägga barnen. Emma kom och höll mig sällskap under kvällen, som efter läggningen spenderades i soffan med ghost adventures på tv, lite halv creepy program måste jag ändå säga, lättskrämd som man är.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0