Lucia

Lucia idag, såg till min förtjusning att jag kunde kolla på svt play igårkväll på lucian, lite mysigt sådär, även om det fortfarande inte går att få in känslan att det är jul om en och en halv vecka?
 
Helgen som gick bjöd på luciatåg inne i San Francisco. Jag och Jessica tog oss in för lite fönstershopping och lunch i city innan vi brummade vidare till marina och svenska kyrkan för att se luciatåget. Och det bästa av allt, de bjöd på lussebullar. Jag och Jessica provade att bara för ett tag sedan, men torrjästen ville inte jäsa, varför hade de inte färskjäst i detta landet? Saffranet vi fick av Jessicas värdmamma var nog fejk, efter x antal teskedar med saffran blev den äntligen gul, men smakade inget saffran över huvudtaget. Vi som blev så glada när vi fick tag på kvarg och allt, men vi ger inte upp, ska nog prova igen nu här innan jul.
 
Annars har jag 47 dagar kvar här i San Francisco, och dagarna kan inte gå långsammare. Väntar på våran hawaii och new york resa, med dagarna tycks inte bli färre. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller hur är det?
 
Övrigt händer inte mycket, det blir att spara pengar, gå till gymmet och frysa ihjäl, ja vi har faktiskt bara 10 grader här nu. Och nu kommer ni tänka, det är ju inte så farligt eftersom vi har 10 minus, men kom hit och känn. Det är dökallt, slutdiskuterat!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kitty

Oj, de är så roligt att läsa din blogg! Ditt år i USA låter helt super! JAg har också funderat på att åka som aupair till USA nästa år. Har du några tips på vad som är bra att veta osv? :) Blir tacksam för svar !

2012-12-13 @ 20:57:06
URL: http://kittyk.blogg.se
Postat av: Lena Ericsson

Tack Emy, kul att du bloggar lite trots allt, ge inte upp nu som dom flesta au pair tycks göra med sina bloggar. PUSS <3

2012-12-13 @ 21:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0