Julen är här

Så fort Thanksgiving var över kastades julsakerna in. Granen står redan pyntad i vardagsrummet, alla hus i området har satt upp lampor och grejer. Till min glädje är granen äkta och det luktar i hela huset, plus att det är en riktig disney gran, perfekt och över tät (Inte som sverige där grenarna är 30 cm ifrån varandra). Jag vet inte om det bara är min familj hemma i sverige, men vi ställer in granen i princip två dagar innan julafton, hade jag inte kämpat med att få in en gran varje jul sedan några år tillbaka hade mina föräldrar redan skippat den för länge sedan. Mycket jobb tyckte min värdmamma att bara ta in granen för en vecka för att sedan kasta ut den, mycket smartare då att sätta in den en månad innan, eller?
 
Denna gången lovar jag att ta mig en promenad och fota alla husen och deras galna pyntningar, dock väntar jag lite till då alla nog inte har hunnit med riktigt allt än.
 
För övrigt är jag nästan frisk, har ju bara varit sjuk i 2 veckor eller så, Las Vegas fel helt klart, men det var det värt. Sprang min första löptur sedan jag blev sjuk, i t-shirt den 3 december. Inget ni kan skryta om där hemma va? Även om jag i och för sig hade önskat mig lite snö, det är ju snö som är jul. Samtidigt som jag aldrig varit ett fan av kyla eller snö, om man inte sitter i en lite stuga uppe i fjällen förstås. 
 
Och nu har jag varit här i 10 månader, 2 månader kvar sen är det hawaii. Kan fortfarande inte säga om jag kommer hem eller inte, men det får ni väll reda på ett sätt eller något annat.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha, du är rolig Mums ! I år blir det ingen gran eftersom du ej är hemma. Njut nu riktigt av den Amerikanska julen ! PUSS PUSS <3

2012-12-06 @ 10:56:23
Postat av: sanna

hej Emy jag funderar på att prova på au pair när jag tagit studenten. Jag har läst en del bloggar o undrar hur har ni råd med allt ni gör? är det inte dyrt i usa?

2012-12-06 @ 17:53:02
Postat av: Elin

OMG! Jag vill se bildeeer på galet julpynt :D

2012-12-10 @ 13:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0