San Francisco på cykel

Söndag och imorgon börjar verkligheten igen, fast bara för en vecka sen har jag semester. Mötte upp Malin på barten i Millbrae för att ta oss in till San Francisco. Planerat att vi skulle hyra cyklar och cykla över Golden gate bron. Sagt och gjort, dock råkade vi missa bartstationen vi skule av på och hamnade i Oakland istället, som ligger på öst bayen. Var bara att ta barten tillbaka till San Francisco igen, tog oss en promenad med en kaffe i handen ner till Fischermans Wharf för att hyra cyklar. Var nog ett år sedan jag cyklade senast skulle jag tro. jag ahr avrit här ett halvår, och när jag åkte var det vinter, så det var nog förra sommaren som jag cyklade till stranden senast. Kan säga att det kommer kännas imorgon, gör ganska ont att bara sitta nu några timmar senare, galet.
 
Vet inte hur lång sträckan var totalt, men ett par mil måste det varit iallafall. Ganska mysigt, mycket blåsigt och lite jobbigt imellan åt, men ändå värt det. San Francisco bjöd på ett kallt, dimmigt och blåsigt väder och på bron var det typ storm. Andra sidan bjöd på solsken och en klarblå himmel, vädret i San Francisco är allt underligt och jag kommer nog aldrig förstå mig på det. Efter bron cyklade vi ner till Sausalito, som är en mysig kust/by?stad?. Solen värmde och vi pakerade våra cyklar. Lunch skulle bli första stoppet eftersom klockan redan slagit 3, eller något sådant. Gick sedan runt och kikade i någon butik, satte oss på en bänk och tog det lungt innan vi tog förjan tillbaka till San Francisco. Lämnade tillbaka cykalarna och tog oss sedan en promenad till Union square. Kan säga att det känns att jag använt benen idag, då jag även hade lite värk i benen sedan igår då jag promenerade 2 mil på trailet. Behövs kan jag säga eftersom jag som sagt inte tränade alls under tiden i Boston.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0