Lunginflammation

Måndag, och jag dog inatt igen av värmen och hela denna dagen med för den delen. Meningen var att jag knappt skulle jobba idag, eventuellt bara några timmar medans den mista tog en nap. Så blev det inte. Började klockan 10 i morse och nu är klockan snart halv 9 på kvällen. Sov dåligt inatt och hörde en hel del fotsteg på ovanvåningen och det visade sig att den minsta som kräkte ner mig på planet även kräktes inatt, därför började jag jobba tidigare eftersom min värdmamma var ganska trött. 
 
Spenderade mesta delen av dagen runt stugan, svetten rinner och man känner sig aldrig fräsch. Farmorn och farfarn kom ner, hur gulliga som helst. De tog de äldsta pojkarna på en promenad, och jag tog en promenad med den minsta då han inte ville ta en nap idag, så att min värdmamma kunde vila. Väl hemma igen blev det födelsedagstårta till den äldsta som fyllde 6 år. Tårta glass och champagne till de vuxna. 
 
Helt plötsligt började den minsta skaka, omöjligt att han skulle frysa i denna värmen. Slutade med att min värdmamma och värdpappa åkte in till sjukhuset där de fortfarande befinner sig. Det visade sig att han har fått lunginflammation, och nu väntar vi på besked vad som händer härnäst. Farfarn åkte hem tidigare idag, men det var meningen att farmorn skulle sova här på cape cod men i huset hos de andra släktingarna, men ska nu sova i vår stuga och hjälpa mig. Ibland har man tur i oturen att de va här just idag.
 
Farmorn är nu påväg till sjukhuset för att lämna lite saker, så här sitter jag själv i en gammal stuga ute i skogen på två kids!!
 
Bilder från idag 1. Havet - 2. Jag och minstingen på promenad - 3. Tårtdags, farmor, den äldsta + yngsta, min värdmamma
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0