Framme

Äntligen framme i Boston, cape cod. Det är galet varmt, även på kvällarna som california inte bjuder på. Luftfuktigheten är galen och det var 25 grader när klockan var 11 på kvällen. Resan hit var inte kul, jag hade en spyande bebis på mig, inte bara en utan två gånger.. och det var 2 timmar tills vi skulle landa, det tog en timme att få hyrbilen och ungefär 1,5 timme att ta sig hit. Så jag satt i stanken och mina nersölade byxor i cirka 5 timmar innan jag fick ta dem av mig och ta en dusch. Au pair livet på en pinne.
 
Huset är inte så fancy, tänk er en gammal sommarstuga. De kunde inte lägga till mig som förare på en utav bilarna för man var tvungen att vara över 25 år, så jag är isolerad här. Men det är varmt, jag har ett eget rum och snababre internet än hemma så jag ska inte klaga alltför mycket. Huset ligger precis vid stranden, men eftersom det var mörkt när vi kom hit har jag inte sett så mycket. Hörs imorgon, god natt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej!
Jag har börjat fundera på det här med att åka iväg till USA och vara au pair när jag gått ut gymnasiet nästa år. Men har väl lite frågor på lager som gör att jag kanske inte tar steget och verkligen åker..

Några av dessa frågor är:
Hur gammal är du?
Har du träffat många andra som är aupair? Och i så fall HUR träffar man dem? är det bara ute på lekparken eller så? :)

maila gärna: [email protected]

2012-08-05 @ 21:16:39
URL: http://madelenemarklund.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0