Frågor&Svar

Emma
Hur kommer det sig att du fick 10% rabatt pga att du visade ditt svenska körkort? Skulle ju vara gött om jag kunde få lite rabatt när jag investerar i mina glajjor oxå så skulle vara himla schysst om du kunde tänka dig att förklara ;)
 
Jag vet inte så mycket om det, men jag hade hört innan att utländska turister får 10 % rabatt på Macy's om man visar upp sitt utländska ID. Det var iallafall det jag gjorde och fick rabatten.
 
 
Madde
Hej! Jag har börjat fundera på det här med att åka iväg till USA och vara au pair när jag gått ut gymnasiet nästa år. Men har väl lite frågor på lager som gör att jag kanske inte tar steget och verkligen åker.. 
Några av dessa frågor är: 
Hur gammal är du? 
Har du träffat många andra som är aupair? Och i så fall HUR träffar man dem? är det bara ute på lekparken eller så? :) 
 
Fyllde 22 år för en månad sedan. Jag har bara träffat au pairer förutom ett gäng amerikanare.
Jag träffade de flesta genom internet och sedan genom andra au pairer när man lärt känna andra. Träffade även några au pairer som var vän med min familjs förra au pair, men att hitta vänner här är inte speciellt svårt eftersom alla andra är i samma situation som du. När du väl kommer så långt som att bli macthad med familjer, fråga dem om det finns många andra au pairer i området, jag tror nämligen de får information om ungefär hur många som bor i deras område.
 
 
 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Julia

Heej! Var i SF bor du? Jag flyttade till Berkeley för två veckor sedan och jobbar också som au pair, hör gärna av dig om du skulle vilja ses :)

Svar: Hej, jag bor i Hillsborough, vilket ligger söder om SF. Absolut kan vi göra det :)

2012-08-09 @ 04:02:00
URL: http://juliaen.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej Emy!
Jag åker till USA, San Diego som au pair till en halv svensk familj. Jag är helt lost angående dey man behöver fixa. Hur fixade du internationellt körkort? Bankkort? Mobil? Behövde man åersonbevis osv? Jag åker privat och inte med organisation

Tacksam för svar :)

2012-10-29 @ 23:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0