13

Jag lever, och om 2 dagar åker vi hem till Cali igen. Har snart inte tränat på två veckor ( under tiden vi varit här ) och börjar bli lagom rastlös. Vill hem till det vanliga, ja hem säger jag nu.
 
Här på Cape cod händer det inte så mycket. Det blir nog inte en till tur in till Boston tyvärr. Igår spenderad vi dagen på en strand på norra sidan, Brewster. Vi åkte dit för att min värdpappa ville visa ungarna tidvattnet. Man kunde gå kilometer ut då vattnet drogs utåt under tiden vi var där. Ville man ta ett dopp hade man säkert behövt gå 2 kilometer ut, galet. 
 
Idag började dagen på åska och spöregn, för att sedan övergå till sol och finfint väder. Spenderade då min lediga tid på släktingarnas privata strand, innan det var dags att jobba vilket innebar att bygga sandslott på stranden en stund. 
 
Har iallafall tagit mitt första dopp i havet i år och haft en bra tid här med min värdfamilj. Är glad att vi har tillbringat så mycket tid i släktingarnas hus, då det är en aningen fräschare än våran stuga, som vi och för sig mest bara sover i. Träffat många trevliga amerikanare. Spenderat några dagar på stranden, som verkligen betyder sommar för mig. Vi har grillat ett par gånger och vi har ätit hemmagjord glass från en lokal butik. Spenderat mycket tid vid havet. Nu kan jag bocka av Massachusetts från min lista. Massachusetts, Kalifornien, New York och Washington, viljet betyder 46 stater kvar. Hade ju varit lite coolt om man hade hunnit med alla under sin livstid. Kommer bocka av 2 till när mina föräldrar är här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0