10

Idag är det 10 dagar tills mamma och pappa kommer hit och hälsar på, och idag är det även 200 dagar sedan jag kom till usa. Idag kom vi även hem från vår semester i Boston, och denna gången blev jag inte nerspydd på planet utan istället nerkissad av minstingen. Sådan tur har jag haft med våra flygningar. I den stora posthögen som samlat på sig under dessa två veckor låg även ett kuvert från Cultural care, förfrågan om jag vill förlänga. Måste erkänna att jag får lite panik eftersom jag inte vet hur jag vill göra. Ångest till tusen vill jag meddela. Vill man förlänga med samma familj ska detta vara klart om 3 månader, om jag vill förlänga med en ny ska det vara klart om 2,5 månad. Tänk om man ångrar sig om man valt att förlänga och sedan inte vill, eller väljer att göra det med en ny familj när man sedan inser att man vill vara kvar hos den nuvarande. 
 
Kom hem från flygplatsen för en stund sedan, 15 timmar sedan jag vaknade upp och det har varit en lång dag, så kuvertet från Cultural care ska jag inte försöka tänka på idag eller på hela helgen för den delen. Idag har hela dagen bestått av resande så inte så intressant, jag och min värdmamma trodde aldrig vi skulle komma hem och ännu segare var det att mellanlanda i Chicago.
 
Igår hade vi iallafall en trevlig sista dag på Cape cod. Åkte till en strand i ett par timmar på förmiddagen, åt lunch i släktingarnas hus i trädgården 2 meter från havet. Tog det mest lungt innan jag och min värdappa åkte till en sjö precis i närheten och badade med alla 3 barnen. Länge sedan jag badade i en sjö kan jag lova. Dock var sjö det enda som fanns när jag växte upp i de småländska skogarna, men sedan dess har det bara varit havet som gällt. Eftersom jag fyllde 22 i år, och var 12 år när vi flyttade betyder ju det att det var 10 år sedan jag badade i en sjö sist, iallafall vad jag kan minnas. Måste säga att det gav tillbaka några minnen och att bada i en sjö är abosolut inte så hemskt som jag hade fått för mig, snarare tvärtom.
 
Klockan är strax 21.00 lokal tid, 00.00 Boston tid, inte så konstigt att jag redan är galet trött, har ju dessutom fått 3 extra timmar på detta dygnet i och med tidsskillnaden. Nu blir det en välbehövlig dusch och sedan stupar jag nog i sängs. Är ledig hela helgen men har inga spikade planer förutom att jag få sova hur länge jag vill imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0