080512

Söndag och första hela dagen här är avklarad. Höll på att dö av värmeslag inatt och ville bara hem till Kalifornien igen. Vi har det också varmt, men inte alls denna luftfuktighet som inte är så mysig. Var ledig hela dagen som spenderades men att fundera ut vart man skulle ta vägen från värmen. Satt ute mest och gjorde ingenting då min värdfamilj bla åkte och handlade men jag fick inte plats i bilen, känner mig lite smått isolerad få jag säga.
 
Skypade med mamma och pappa ett par timmar, som för övrigt kommer om cirka 20 dagar. Efter minstingens nap frågade min värdmamma om jag ville hänga med över till deras släktingars hus som inte ligger långt från vårat. Mega hus, x antal familjer får plats, ligger i 5 meter från havet, de har alltså en egen liten strand som bara är deras, ett litet trädäck på stranden där de har en hot tub. Gjorde inte så mycket där heller, men det fläktade betydligt mer än vad det gör hos oss i skogen, 1 kilometer från dem. Kändes skönt att vara precis vid havet och strand, förstår inte hur människor kan bo typ mitt i USA och i Sverige för den delen heller. Kommer förhoppningsvis alltid bo nära havet.
 
Imorgon fyller den äldsta 6 år, vet inte hur det komemr firas, alla hans paket och födelsedagsparty har redan ägt rum för ett par veckor sedan, även deras farmor och farfar kommer ner hit till Cape cod, skulle gissa på att morgondagen inte innehåller så mycket jobb.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0