Värk i benen

Hade en ganska lugn dag idag kändes det som iallafall. Var hemma hela förmddagen med den äldsta och den yngsta tills jag skjutsade den äldsta till skolan och den lilla tog en nap. Som sagt satte jag mig ute i solen med frukt och bär, en svensk cosmopolitan vilket resulterade i i röda axlar, lär jag man sig aldrig. Men det går nog över tills imorgon vilket är bra eftersom helgen ska bjuda på ännu bättre väder.

Har kommit fram till att jag har kronisk benhinneinflammation vilket gör att jag alltid får ont i benen om jag tränar för mycket löpning. Nu har jag vilat i några veckor och känner inget efter idag. Så nu ska jag se om jag klarar av att springa en dag i veckan och isfåfall öka på det om benen klarar av det. För den smärtan som uppstår går inte riktigt förklara, kan knappt stryka handen över smalbenet när det är som värst.

Dagen avslutades med en 2 timmar promenad med Elize, från Burlingame till Millbrae och tillbaka och nu känner jag att jag har ben igen. Smärta men ända en skön känsla.


Kommentarer
Postat av: M

Har samma problem med benhinneinflammation, något som hjälper är att stretcha vaden riktigt ordentligt, eftersom man ofta får det pga av att vaden har dragit ihop sig för mycket vilket påvärkar framsidan av smalbenet. Det hjälper för mig iallafall. Värt att testa :)

2012-04-20 @ 23:22:59
Postat av: emy

ja det får jag ta att testa, brukar vara dålig på att stretcha!!

2012-04-20 @ 23:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0