Update

Har precis tagit en välbehövlig dusch efter denna dagen. Som sagt kom bara halva familjen fram som vi skulle(märkte att jag räknade mig som en i familjen), jag och min värdpappa har släpat på två ungar plus bagage för 6 personer, varav 3 barn med leksaker blöjor och allt som man måste packa med. Inte lätt ska jag säga, då vi heller inte hade en barnvagn till den yngsta. Vilket slutade med att jag bar på den yngsta(Min arm gick av några gånger) plus min egen packning med dator och annat tungt, plus någon mer väska. Och värdpappan som tog resten av packningen plus extra saker som tex bilbarnstolar. Ja vi har slitit idag och jag ljuger om jag säger att jag kände mig super fräsch efter det.

Efter att ha kommit ur flygplanet, hämtat allt bagage, hoppat på en buss, fixat med hyrbilen, åt lunch vid 4 tiden, åka och handla, packa upp och fixa, jobbat x antal fler timmar än jag skulle sitter jag ändå ganska nöjd i mitt rum nu.

Som det ser ut nu har jag hamnat i det bästa rummet i lägnenheten på four season som de har hyrt. Nice, trodde ett tag att jag skulle få dela säng med en av ungarna, eller sova i vardagsrummet och bli väckt vid 6-7 på morgonen när alla andra vaknat. Men som sagt, som det ser ut nu har jag ett ganska stort rum för mig själv, definitivt större en det jag har hemma i Hillsborough, men en dubbelsäng, större än i Hillsborough, egen TV, det har jag inte i Hillsborough. Plus att sängen är världens mjukaste. Ett anslutet badrum till rummet med både badkar och dusch som rymmer 10 personer utan att man skulle behöva trängas, två vaskar, känner att jag behöver det själv. Jag klagar iallafall inte. lite välfötjänat tycker jag allt efter denna kaos dagen. Lite kul dock att min värdpappa som i princip betalar för allt eftersom det är han som jobbar sover i en bäddsoffa i vardagsrummet, inte lätt att ha barn, det märker jag.

Min värdmamma och den mellersta har fortfarande inte kommit fram än, klockan är nu halv 11 på kvällen och hade allt gått enligt planerna skulle alla vara framme vid halv 2 tiden. Ja tycker fortfarande synd om henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0