Onsdag och lillördag?

Som sagt skulle vi ut och ta någon öl för att ha ett litet avslut för Elize. Allt gick så fort och helt plötsligt hade hon fått flygtider och nu ska hon vara framme på östkusten. Känns konstigt, jag som de senaste veckorna åkt direkt hem till henne efter jag slutat jobba för en promenad eller bara en massa prat. Nu sitter jag här första kvällen själv och känner mig lite ensam faktiskt. Tur att jag är så galet trött att det blir en tidig kväll ändå, blev väll runt 3-4 timmar sömn inatt i två om gångar så det finns ju en orsak till min trötthet.

Iallafall åkte jag hem till Elize efter jobbet igår efter att jag hade gjort mig iordning. Planen var att åka till bj:s i San Bruno för några öl med några amerikanska vänner. Vi hämtade upp Alexandra och körde förbi soptippen för att slänga ett tredje lass med saker. Väl framme blev det en trevlig stund med mycket prat, kul att träffa lite amerikanare och inte bara au pairer från diverse länder. Till min förvånad hittade jag päron cider på menyn. Låter kanske lite töntigt, men amerikansk öl är inget att hänga i julgranen, den smakar i princip jäst vatten, gott? nej verkligen inte. Här vet ingen vad det är heller, de trodde att det var läsk och att den var alkoholfri. Medans det i sverige är lika vanligt som öl och vin.

Blev bjudna på drickan och åkte vidare hem till dem i san bruno eller south san francisco, jag har ingen aning om vart gränsen går. Klockan sprang iväg och vi var inte hemma förräns klockan 3 på natten och vi skulle upp klockan 5, så spenderade natten där, eller ja de 2 timmarna vi hade på oss att få lite sömn. Jag körde nämligen Elize till flygplatsen, blev lite stressigt där och det blev knappt ett hejdå. Skönt på ett sätt eftersom jag tycker det är otroligt tråkigt att hon åker, men det var ju inte hejdå föralltid, right? Vi har redan lite planer i sommar som jag hoppas kommer funka.

Lyckades hitta tillbaka till min bil, betala och ta mig ur flygplatsen utan några problem. Hade detta varit innan jag åkte till usa hade jag inte gjort det, haha. Men ja man har redan förändrats och tar mer ansvar och vågar mer bara på dessa snart 3 månaderna som gått. Körde hemåt och försökte somna om med ungarnas skrik i bakgrunden,och fick väll då 1-2 timmars sömn innan det var dags att upp och jobba.

Imorgon är det fredag och jag jobbar bara halvdag, känns skönt nu, men samtidigt inte eftersom detta är för att jag ska jobba på söndag istället! Detta är i och för sig den första söndagen jag jobbar så ska väll inte klaga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0